Tuesday, March 15, 2011

::: carian :::

haloo... untuk mengelak kan saya tidur awal malam nie.. saya nk update ini belog... hahaha... seriusly baru je pkul 9 kot...tp ngntok nyer yang amat.. hehe... knape ape ntah yang pakcik tu letak dalam makanan saya sampai saya amat ngantuk nie... hahaha... pakcik..saye maen2 je tau... jgn saman saya pulak..

ok... ari nie saya nak crita balik ape yang kwn saya yang nun jauh tu da berdiskusi ngan saya tdi... mengenai cowok.... cowok apakah?? cowok adalah lelaki kn.. betulkan?? hehhe.... mule2 borak2 pastu rancak pulak keluar topic mcm nie... antaranya...

1) she asked me, mcmne nk tau org tu pn suke kt kite jgak.... jawapan saya simple je... kalo la die layan kamu mcm kamu layan die..cnthnyer.. bile kamu maen sms ngan die.. die on je.. xder la nk abes cpat2... mkne nyer orang tu likes u... tapi kalo mcm nk xnk layan... paham2 sendiri la kan... bawak2 la cari cowok lain k... kadang2 tego2 kamu ke... tu bole la kot ade la chance nyer...hehehe...n paling penting die akan cari jalan jgak untuk try tu approach u... tu bole kate mmg ada harapan la...

2) she told me, kalo nak cari pasangan..kne la cari yang boleh jadi imam... nnt bole smbhyg jemaah skali... ok.. yang ni x dinafikan rase nyer... mmg tu kan slah satu ape yang mak mertua cari kat bakal menantu nyer... lagipun tu kan tuk masa depan... at least adalah orang yang akan mebimbing si isteri nanti pabila dah berkahwin nanti... cari yang boleh azankan anak nyer nnt... huhu... yang penting agama nye tu... hihi...

3) she asked me lagi... betol ke kita akan dapt pasangan yang kontra ngan kita... contohnya lelaki yang baek akan dapat girl yang jahat dan sebalik nya... stigma masyarakat kan... tapi xtau la plak akan realitinya... tapi kalo da jodohnya kebetulan mcm tu... so..mayb btol la kot kn... tapi kalau nak cakap kontra dari personaliti yang sorang banyak ckp, sorang pendiam... haaa!!! yang tu saya selalu dengar... relatives saya juga begitu... hehe... so.. yang tu proven... tapi apa pun kalo da jodoh kite dengan orang yang kontra ciri2 nya atau sama... tu dah jodoh...  kite xleh nk menolak.... hehee

4) kali ni,...i pulak told her... kalau la kite ni x berkenan ngan sesiapa tu... jgan la kite bongkak kate..."ish...aku mmg x suke ngan die nie... mmg xla aku nk kawen ngan die... die bukan taste aku... die x layak untuk aku....and so on..." sebab mne tau itu lah jodoh anda sebenarnya... mule2 benci tahap dewa akan tetapi lama2 bila da biase gaduh ngan die, rindu nk bising2 ngan die.. time tu la perasaan sayang mula datang.... percaya la cakap saya... sebab tu la kalo x berkenan ngan sesiapa... jangan la terus terang sngat..nnt buat malu je... juz senyum ke.. atau pun ckp.."kalau boleh elakkan..."..haaa.... mcm tu la.... ataupun jangan terlampau penaruh harapan sangt yang die tu jodoh kamu... sebab takut nnt kamu mengigit jari x dapat die... heheheh... alamak..i pernah la jgak ckp mcm tu... mati la... hahahaha... tau takut aida...hahaha....

5) she sambung balik cakap ngan saya... yang ade pulak jenis orang... mulut cakap x suke la ape la... tapi jauh di sudut hati die tetap mengharapkan sesuatu antara die ngan so-called skandal die tu... hahaha... well... kalo yang mcm nie..saya da selalu jumpe... heheh... (padahal..saya pun pernah mcm nie..wakaka...ok..ni crita dulu2)... sorang ni sibuk la ckp die xnk ngan pasangan die ni...siap jual mahal lg... tapi sebenarnya die nak... last2 x dapat baru menyesal... hahaha.... kalo dpt..alhamdulillah la kn.. hehheh

6) last2 soalan lazim yang she asked me adalah... bila saya nak kawen..die nk makan nasi minyak saya... my answer sngat simple... "lambat lagi...gi la makan nasi minyak orang laen dlu... saya lambat lg, jauh lg perjalanan hidup ni"... hahahah....

so... itu apa yang saya dapat simpulkan dari berbincangan yang saya dpt buat dri msg kami yang berjela2... hahaha.... tapi saya percaya ade orang yang akan setuju ngan kenyataan diatas... kalo x semua pun..1 pun jadilah kan... hahaa.... nanti pape lg, saya share ngan anda semua k.. yang berminta sahaja... hahaha




                                                                   toodles peepss....

daaa...~~~~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...